måndag 6 november 2017

Matsedel v 45

Höstlovet är över och det är bara 7 veckor kvar av året. 2017 går inte till världshistorien som något toppenår direkt, men inte som det sämsta heller... nästa år slipper vi iaf måla huset och byta rör, i bästa fall slipper vi översvämning också. 2018 kan ju bara bli bättre!

7 veckor kvar av året innebär också 6 veckor kvar till jul och 3-4 veckor kvar till advent. För oss innebär den tiden en massa julbord... det börjar redan nästa vecka då vi åker på första julbordskryssningen för året. Jag vet numera hur jag ska göra för att fixa både julbord, advent, jul och nyår utan att vågen ska gå bananaz. Planen är klar.

Alla dagar som inte är något extra så äter jag enligt vår matsedel och Viktväktarnas kostprogram och skriver upp allt jag äter. Träningen ska skötas och promenaderna ska tas. När det är julbord eller något annat äter jag det som lockar med gott samvete, men jag äter mej inte supermätt - utan tar det lugnt och känner efter. Alkohol avstår jag nästan helt, eftersom det är det som gör att jag snabbast går upp i vikt.

Förra året gick det bra, då gick jag tom ner i vikt i december. Det är planen även i år eftersom jag har några kilo att jobba med innan (och på) semestern.

Här är veckans matsedel:

Måndag: Pasta med zucchini och fetaost 3 SP plus pasta
Tisdag: Potatis- och tonfiskgratäng 7 SP
Onsdag: Parmesangratinerad kyckling fr 4 SP plus ris
Torsdag: Varm Pastasallad 2 SP plus pasta
Fredag: Räkor med chili- och sugersnaps 4 SP plus nudlar
Lördag: Lasagne 9 SP
Söndag: Nudelwok med kassler fr 21 SP för hela

Både veckan och planen för resten av året är alltså glasklar, hur ser det ut för dej?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: