fredag 24 november 2017

En första gång för allt

Om någon timme kliver vi på Birkacruises för att äta årets tredje julbord, men inte bara det - jag tar även över deras instagram för ett dygn. Jättekul och jag säger som Pippi "det har jag aldrig gjort förut så det klarar jag nog". Det ska ju vara en första gång för allt  :-)

Jag måste börja med att be om ursäkt för gårdagens inlägg som var det fulaste sedan bloggen startade för snart 12 år sedan. Det var något fel på sidan som gjorde att all text blev sk hightlightad. Det spelar ingen roll hur jag gör, det går inte att ta bort. Hoppas detta blir bättre...

Ni vet ju att jag gillar att åka båt och särskilt stora båtar på långa soliga kryssningar. Finlandsbåtarna är hyfsat stora och bjuder på en massa skoj. Just nu testar vi julborden och kollar in mysfaktorn på alla båtar. Just i år hade vi inte tänkt testa båtarna, men när Birkacruises berättade att de skulle bygga en hel vintervärld så gick det ju inte att låta bli. Å testar man en måste man testa alla!

Förra helgen testade vi Tallinksilja, nu är det Birkacruises tur och nästa helg avslutar vi med Viking. Vi var lite besvikna på julpyntet på Tallinksilja som lämna mycket att önska, det var knappt en enda tomte... kör man igång julbordet så ska det vara julpyntat tycker jag! Den här gången är jag rätt säker på att jag inte behöver leta efter julpynt... personalen på Birka har byggt om hela sjösalen under två dygn och förvandlat allt till en sagojulsvärld. Det ska bli väldigt spännande att se.

16.45 möter pressansvarig upp mej och Heidi. Vi kommer att ha 30 minuter på oss att filma och fota Sjösalen innan passagerarna kommer för att äta. Det är tur att vi har hjälp av våra kära män, så vi är fyra par ögon som hinner registrera allt. Häng med på min instagram @marlenerinda och även Birkas @birkacruises så ni inte missar något.

Att ta över ett stort företags instagramkonto är förstås lite pirrigt, men det är mer kul än pirrigt faktiskt. Jag får bara hoppas att det blir nöjda. Bäst att packa klart, så jag inte missar båten  :-)


2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Du gjorde ju ditt uppdrag med bravur!
    Så bra att ha den inställningen som du har. Jag har liknande, är inte rädd att "göra bort mig" det bjuder jag på i så fall. Eller, gör det bättre själv, nån?

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: