måndag 4 september 2017

Matsedel v 36

Så var september här och vi har redan börjat planera julborden vi ska testa i år. Förra året tror jag det blev 7 stycken, det kan hända att det blir fler i år...

Just den här veckan har jag bävat för de senaste månaderna. Vi bor i ett hus med 60 år gamla rör och dessa ska "relinas". Det betyder att man istället för att byta dem lägger man en plastmassa inuti dem och på så sätt gör man ett nytt rör på insidan. Det betyder också att vi inte har något vatten, heller inget avlopp... så vi har valt att inte bo hemma de här dagarna utan bor hos mina föräldrar. Det handlar bara om några dagar, men ni vet hur det är när man blir lite äldre och har sina vanor. Man vill att det ska vara som det brukar, allt annat är jobbigt.

Så vi bor i kappsäck både vad gäller saker och mat. Jag åker hem varje dag för att kolla hur det går och för att sitta och jobba en stund, sen packar jag ner ingredienser till dagens middag och åker tillbaka till mina föräldrar igen. Lite omständligt men men... Snart är det klart och vi kan återgå till det normala efter översvämningar och renoveringar. Jag påverkas enormt mycket av stress, därför är veckomatsedeln extra viktig just nu.

Här är veckans meny:

Måndag: Pasta med krämig spenatsås 2 SP plus pasta
Tisdag: Krämig fiskgratäng med räkor fr 4 SP plus potatis
Onsdag: Kyckling med timjan- och senapssås 6 SP plus ris
Torsdag: Nudelwok med kassler fr 5 SP
Fredag: Filégryta mes ananas 4 SP plus ris
Lördag: Lasagne 9 SP
Söndag: Pasta med laxsås fr 6 SP plus pasta

Alla rätter passar även som matlåda, så gör massor!!!
Ha en riktigt fin vecka  :-)

1 kommentar:

  1. Tack! Det här verkar vara mat som passar mig oxå! Har just skrivit ut dem!
    mvh
    Gunnel

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: