tisdag 25 juli 2017

Nu säljer vi allt vi äger och drar!

Ni som följt mej genom åren vet att jag inte tycker om grejer. När jag har för många saker runt mej blir jag stressad och mår dåligt. Nu är det återigen dax att sälja av en massa grejer och dra! Eller kanske inte så bokstavligt, men nästan...

Under våren har jag rensat ut lite här och där. Den lilla bokhylla vi har är numera nästan tömd. Prydnadsgrejer har plockats bort. Porslin och husgeråd har rensats ur. Garderoberna har halverats och en massa annat ska i bästa fall få en annan ägare. Mina föräldrar har gjort likadant så på lördag (29/7) ställer vi till med LOPPIS!

Bor ni i Södra Stockholm med omnejd är ni välkomna på Loppis i Tullinge Villastad mellan 10 och 15. Åk längst Katrinebergsvägen så ser ni skylten om loppis vid en av rondellerna. Det är iofs enklast att inte ta bil, för det finns nästan ingen plats att ställa den på, eller parkera borta vid pressbyrån.

Det kommer att finnas verktyg, husgeråd, möbler, kläder, makeup och en massa annat. Pengarna kommer förstås att gå till byn i Gambia som vi hjälper så mycket vi kan. Och som DU kan följa med till nästa år och faktiskt med egna ögon se var pengarna går, att de kommer fram och gör nytta. Planen är att de ska få solcellslampor så barnen kan läsa sina läxor inomhus på kvällen och varsin madrass att sova på.

Här kan du läsa mer om vår gemensamma resa, som även du kan följa med på. Så nu hoppas jag att ni kommer och handlar. Så vi blir fria från saker och våra vänners liv blir lite lättare. Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: